A reklámajándék kiválasztása nem egyszerű feladat
Még az igazán profi marketinges szakembereknek is nehéz eldönteniük, hogy mikor milyen stratégiát alkalmazzanak a termékek és a cég népszerűsítése érdekében.
Azonban időről-időre bebizonyosodik, hogy a reklámajándék osztogatásán alapuló kampány meghozza a várt eredményeket. Persze az sem egyszerű feladat, hogy kiválasszuk a megfelelő tárgyat, ami majd reklámajándékként szolgálhat.
Amennyiben figyelembe vesszük a reklámtárgyak fontosabb jellemzőit, akkor leszűkíthetjük a listát néhány eszközre. Fontos, hogy ezek a tárgyak ne legyenek túl nagy értékűek, hiszen akkor a cégnek sok pénzt kell költeni a reklámra. Viszont legyenek praktikusak, hogy az emberek szívesen fogadják az ajándékot.
Ugyanakkor olyan eszközöknek kell lenniük, amelyek könnyen emblémázhatóak. Ugyanis el kell helyezni rajtuk a cég logóját vagy a nevét, amit népszerűsíteni szeretnénk és nem árt, ha van rajta egy rövid, de frappáns reklámszöveg is, ami jól jellemzi a cég tevékenységét. Így a leggyakrabban alkalmazott reklámajándék az írószer, amire mindig szükség van.